نیمه ی جنوبی کشور زیر سلطه ی زمستان
کمي طاقت داشته باشيد...

هواشناسی

هواشناسی مستقل گیلان متوئو

نیمه ی جنوبی کشور زیر سلطه ی زمستان
نیمه ی جنوبی کشور زیر سلطه ی زمستان

هواشناسی گیلان متوئو (1394/10/1)

با عرض سلام و احترام خدمت همراهان همیشگی و دوستان عزیز و هموطنان دوست داشتنی در جای جای میهن عزیزمون ایران. در اولین روز زمستان در خدمتتون هستم با پیش بینی هوای کشور طی روزهای آینده  و گریزی هم میزنیم به 10 روز آینده که خبرای خوبی در راهه.

روزهای بارشی خوب در انتظار نیمه ی جنوبی کشور

      

 

طبق پیش بینی های بعمل آمده ،واسه روزهای انتهایی هفته ی جاری ، یعنی اواخر روز چهارشنبه باید منتظر موجی قدرتمند از سمت جنوب غرب به کشور بود که با تغذیه رطوبتی خوبی همراهی میشه و حرکت نسبتا کندی داره. پس از بامداد روز پنج شنبه بتدریج از سمت استان خوزستان بارشها آغاز میشه و طی روز جمعه کل جنوب غرب رو درگیر خودش میکنه یعنی استانهای بوشهر ، فارس ، کهگیلویه و بویر احمد ،چهار محال و بختیاری ، غرب هرمزگان و جنوب اصفهان طی این روز بارشهای قابل ملاحظه ای دارن که بارش در مناطق سردسیر زاگرس بصورت برف شدید خواهد بود و در مناطق گرمسیرتر با رعد و برق و بارشهای شدید توام با وزش باد به نسبت شدید همراه میباشد. لذا آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن مسیلها و گذرگاها در این مناطق انتظار بجاییه . در ضمن با توجه به بارش شدید برف در زاگرس جنوبی تردد در گذرگاهها و دامنه های برف گیر به سختی امکانپذیر خواهد بود پس هموطنان عزیز در صورت غیر لزوم از تردد در این مناطق طی این مدت جدا خودداری کنند.روز شنبه باز این موج در نیمه ی جنوبی فعاله و استانهای بیشتری رو در بر میگیره منجمله استان هرمزگان ، کرمان ، یزد و در روز پایانی فعالیتش به ایستگاه پایانی بارشیه خودش یعنی استان سیستان و بلوچستان و خراسان رضوی و جنوبی هم سری میزنه و در این مناطق هم تا اواخر روز یکشنبه بارش برف و باران اتفاق میوفته . این موج روز دوشنبه بتدریج کل کشور رو ترک میکنه و هوایی سرد در نیمه جنوبی حکم فرما میشه.لازم به ذکره که خلیج فارس و دریای عمان از روز پنج شنبه تا یکشنبه مواج و توفانی پیش بینی میشه و اصلا برای فعالیت های دریانوردی و صیادی مناسب نمی باشد.

و اما پیش بینی هوای شمال کشور

    

 

طی روزهای آینده یعنی تا روز چهارشنبه جوی نسبتا پایدار بهمراه افزایش جزئی دما رو واسه نیمه شمالی کشور پیش بینی میکنیم که در ارتفاعات و دامنه ها احتمال وزش باد گرم دور از انتظار نیست و شبهای نسبتا سردی در جلگه خواهیم داشت اما از روز چهارشنبه اواخر وقت موجی به نسبت ضعیف اما سرد از عرضهای شمالی به نوار ساحلی خزر و استان اردبیل نفوذ میکنه که باعث کاهش دما و بارش متناوب باران و در ارتفاعات برف طی روز پنج شنبه میشه اما طول عمر این موج بسیار کوتاست و بتدریج اواخر همون روز به سمت شمالشرق حرکت کرده و نهایتا جمعه از شمال شرق کشور رو ترک میکنه این در حالیه که موج خوش اندام جنوبی همچنان داره در جنوب قدرتنمایی میکنه. در ادامه نمودار بارش تجمعی در کشور رو تا روز دوشنبه ارائه کردیم .

                                         

 

همینطور که مشاهده میکنید بارشها در جنوب کشور استثناییه و نیمه ی جنوبی انشاالله سیراب میشن از این بارشها و خبر خوب اینه که از این قبیل موجهای جنوبی در دی ماه باز هم خواهیم داشت. اما شمالیها زیاد نگران بارش نباشن چرا که موج سرد و عمیقی طی اوایل سال آینده میلادی یعنی ظرف ده روز آینده قراره به این خطه از کشور نفوذ کنه که در ادامه مختصر دربارش یه پیش آگهی میدیم.

اینم نمودار دمایی واسه اوایل هفته ی آینده واسه کل کشور. که قدری کاهش دما بخصوص در نیمه جنوبی داریم.

                                     

 

 

"پیش آگهی دی ماه جاری"

اما برسیم به سرمایی که قرار بود کمی زودتر به کشور نفوذ کنه اما به دلایل گوناگون کمی به تاخیر افتاد چیزی حدود یه هفته تا ده روز که طبیعیه تو پیش بینی های بلند مدت امکان تغییر زیاده.

نحوه ی ورود این سرما بسیار جالب و شبیه به موجهای معروف گذشته است به نظر میرسه سرمای بسیار سختی از سیبری بشکل مورب روی شمال کشور کشیده بشه مرکز سرما از مناطق قطبی طی فرایندی فاصله گرفته و به اصطلاح هواشناسی تشکیل بندال دوقطبی رو داریم که شمال کشور روی بازوی شرقیه این بندال قرار میگیره و مدام ارسال امواج سرد و مرطوب از عرضهای بالایی به کشور رو داریم بنده امیدوارم طی مدت نفوذ این موج هوای سرد ، همزمان نفوذ موجی مرطوب و مدیترانه ای به کشور رو داشته باشیم که بارش های خوبی شکل بگیره چرا که صرفا سرما واسه برف همه گیر و سراسری مناسب نیست. من بسیار خوش بینم نسبت به این موج و هم اکنون یه سیستم مدیترانه ای همزمان با نفوذ سرما با اندکی تاخیر دیده میشه. الگوهای بلند مدت gfs و ecm رو در ادامه واستون ارائه میکنم قدری نمایانگر این موج هستش ولی باید منتظر تشدید سرما در این الگوها طی اپدیت های بعدی باشیم.

نمودار gfs:

                                   

 


در این شکل ایران در شرق نقشه قابل رویته و این تصویر مربوطه به بازه ی 240 ساعت آینده که البته همچنان جای تغییر داره.

                                 

 

اینم 288 ساعت آینده و نفوذ بیشتر سرما روی شمال کشور ما و ترکیه.

                                 

و در انتها 360 ساعت آینده و آپ دوست داشتنیه ما زبانه های سرمای شدید تا مرکز خزر کشیده شده و بنظر بنده بهتر هم میشه در ادامه نمودار 192 ساعت آینده ecm رو قرار دادیم از اونجایی که ecm  بیشتر به بیشتر به پیش بینی های کوتاه مدت علاقه داره و خوبم اینکارو انجام میده بیشتر از بازه ی 192 ساعت ارائه نمیکنه ماهم به همین اکتفا میکنیم و منتظر آپ های روزهای آینده میمونیم.

                                       

مشخصه که هر دو مدل بسیار بهم نزدیک شدن و نفوذ سرمای خوبی رو طی بازه ی زمانی ذکر شده نشون میدن و اینا همه نوید بخش همون سرمای خوبیه که قرار بود به کشور نفوذ کنه فقط باید کمی با دقت و آهسته به ادامه ی حرکت سرما توجه کرد و مطمئن شد که راهی به غیر از نفوذ به کشورمون نداره تنها ممکنه با شدت و ضعف نفوذ کنه .

نمودار بارشیه ی روزهای آینده رو در ادامه میبینیم.

                                   

                                  

                                    

اینم بارش تا 288 ساعت آینده طبق مدل gfs  بود.

دوستان عزیز تاکید میکنم مدل ها بالای 96 ساعت قابلیت تغییر زیادی دارن ولی در ماهیت سرما تاثیری نداره به نظر بنده این الگوها تا 70% تثبیت شدست . حالا همه ی این مدل ها و شاخص ها رو بزاریم کنار اگه دی ماه بخواد سرمای مورد نظر نفوذ کنه چون انتظار بارشهای خوبی میره میشه امیدوار بود برف در غیر مستعد ها هم باریدن بگیره مستعدها که حتما برفی میشن ولی واسه غیر مستعدها ترجیها روزهای آینده با رو شدن هرچه بیشتر کم و کیف نقشه ها اظهار نظر میکنیم پس از شما میخوایم تا قدری مارو تحمل کنید و اجازه بدید درباره ی برف سراسری با ادله ی بیشتری اظهار نظر کنیم باز این یه پیش آگهی بود حتما در صورت تغییرات جدی شما عزیزان رو باخبر میکنیم به امید روزهای پر بارش برای کل کشور و برف سراسری برای خطه ی شمال در همه ی مناطق . ممنونم که با ما همراه بودید با نظرات قشنگتون ما رو در پیشبرد اهداف مهم سایت یاری کنید.

"یا علی مدد"



برچسب ها : هواشناسی گیلان , پیش بینی هوا , بارش باران , بارش برف , اخطاریه , اطلاعیه , باد شدید ,

ارسال نظر براي اين مطلب
(توسط : مجتبي) (تاريخ : 1394/10/8/2) (ساعت : 14:04)
مجتبي
سلام.سپاس از پاسختون وتوضيحاتتون.مثه اينکه اين سرما عمرشم کوتاه شده،يعني تا 1روز شايد ما شاهد سرما يا برفو بارون هستيم.ولي اميدوارم بازم همه چي برگرده وبه نفع ما بشه.حداقل يه بارش برف خوبيو ببينيم.اميدوارم هرچه زودتر پيش بينيتونو ببينيم.با سپاس از شما دوست عزيز
(توسط : مجتبي) (تاريخ : 1394/10/8/2) (ساعت : 1:29)
مجتبي
سلام.ممنونم از پاسختون.منم حرفاتونو تاييد ميکنم که 83 برفش شديد بود.من از نظر سرما گفتم.برودت هوا در سال 86فوق سرد بود.من30سال سنمه تا بحال تورشت چنين سرمايي نديده بودم،هنوزم نديدم.که تامنهاي 12درجه زير صفر رسيد.نزديک 1ماه پيشم سازمان هواشناسي کشور دراين مورد امار داده بودکه کدوم شهرا سردترين بودن تو اون زمستان.يکيشم رشت بود.بيشتر منظورم به سرما بود نه بارش.بنظرم شايد تا 20سال يا10سال اينده چنين سرماييرو نتونيم ببينيم.ولي واقعا ارزو دارم امسال رکورد بشکنه ببينيم.به اميد خدا.حداقل اميدوارم امسال بارش خوب برفو ببينيم.بازم ممنونم از شما.ازشما سپاس گذارم که جواب نظرات دوستان وبنده رو ميديد.با تشکر
پاسخ:سلام آقا مجتبی. بله از نظر سرما اون سال فوق العاده بود ولی خوب اون سال لانینا داشتیم یعنی سال سردی بود ولی امسال النینو داریم از اول هم گفته میشد که 1 تا 2 درجه نسبت به میانگین افزایش دما داریم ولی نه به این ترتیب که کل زمستون گرم باشه بطور میانگین اما میتونه ناهنجاری دمایی هم رخ بده چه افزایش دما چه کاهش دما . ولی از اوایل سال آینده النینو از قدرتش کاسته میشه و تا سال دیگه فصل سرما دوباره لانینا خواهیم داشت ولی این حتما به این معنی نیست حتما اون سرما تکرار میشه در کل لانینا واسه ایران زمستانهای سرد و خشک در پی داره که گهگاه که موجهای بارشی خوب بیان برف خوبی میباره. ممنون از نظرت.
(توسط : مجتبي) (تاريخ : 1394/10/7/1) (ساعت : 18:59)
مجتبي
سلام.ممنونم از پاسختون.ولي درکل بنظرم اين موج ديگه زوري انچنان نخواهد داشت.جون اون سرماش يهو افت کرده.اگرم برفي براي مستعد باشه مثه برفهاي کم جون و اب دار بايد باشه بنظرم.که بع يه افتاب تو يروز ابشه.شايد اصلا بعد بارشش.چون ما اين شرايطارو خيلي ديديم.منظورم تورشته.امسال شايد شرايط بارشي بقول شما خوب باشه.يا موجهايي بيان.ولي بنظر بنده ما سرمايي مثه سال 86رو نميبينيم.بارش رو نميگم.فقط سرما مد نظرمه.که پوست ميترکوند سرماي86.البته نظر بندس.بازم ممنونم از شما.به اميدزمستان عالي براي تمام سواحل.سپاس ازشمادوست عزيز گرامي
پاسخ:سلام مجتبی جان. سال 83 هم که سنگین ترین برف رشت طی اون دهه رخ داد زمستان هوا گرم تر بود و حتی خوش بین ترین فردی حس نمی کرد بخواد همچین برفی تو اون برهه بباره . نکته ی جالب اینه که اون سالم النینو داشتیم واین تجربه به ما میگه باید از سالهای آروم و بی سرو صدا بیشتر بترسیم با این وجود هیچ زمستونی نمیتونه از قبل تعیین شده باشه فقط میشه در مورد آب و هوای غالبش اظهار نظر کرد.
(توسط : مجتبي) (تاريخ : 1394/10/7/1) (ساعت : 15:57)
مجتبي
سلام برشما دوست عزيز.مثه اينکه سرما به يه شکل ديگه وارد ميشه.ولي دوستاي عزيز غير مستعد شانسون از بين رفته.حداقل فعلا.دل همه به اين سرما خوش بودکه فعلا جاخالي داد!اميدوارم در طول زمستان بازهم موج قدرتمندي مثه اين وارد سواحلشه وهمه جارو برفي کنه.البته با اين موج شايد يه برف مختصري باشه واسه مناطق مستعد.اونم احتمال.بلد بايد صبور بود.ممنونم از شما دوست گرامي عزيز
پاسخ:سلام مجتبی جان . من اصلا اعتقادی به تضعیف سرما ندارم منتها مسیر موج قدری تغییر کرده یعنی موج با همون سرما و قدرت بالا سرماست فقط باید دید آیا تغییرات به نفع ما رقم میخوره یا نه انشاالله که هرچی پیش میاد خیر باشه.
(توسط : رضا) (تاريخ : 1394/10/7/1) (ساعت : 11:44)
رضا
سلام دوست عزیز به نظر شما چند درصد شانس بارش برف برای شهرهای مستعد گیلان مثل رشت و چند درصد بارش برف برای شهرهای غیر مستعد در موج هفته دیگه وجود داره با تشکر؟
پاسخ:سلام آقا رضا . من همچنان مناطق مستعد رو هفته آینده مستعد بارش برف میدونم اما درباره مناطق غیر مستعد فردا تو پست جدید تحلیل میکنم و حتما اعلام میکنم.دماها واسه بارش برف مهیا میشه اما فعلا بارشها قدری تو ابهامه ولی باید با توجه به سرمای شدیدی که تا شمال دریای خزر کشیده میشه فقط نیاز به یه حرکت انتحاری داریم فقط و فقط باید قدری صبر کنیم تا ببینیم چجوریه تغییرات.
(توسط : مجتبي) (تاريخ : 1394/10/6/7) (ساعت : 22:26)
مجتبي
سلام ممنون از پاسختون.دوست عزيز ميخواستم بدونم که کلا نظر شما درکل به اين دي ماه يا زمستان پيش رو چيه!؟؟اخه الان ما حدود20روزه تقريبا بلاکيم.اصلا بارونم نمياد.چنين چيزي عجيب شده واسه شمال.هرچي مياد يهوضعيف ميشه!درصورتي همه ماخيلي اميدوار بوديم به اين زمستان.چون واقعا سرد بوده تا حالا.ممکنه اين سرما عقب بره بعد دوباره برگرده به شکل خيلي بهتر؟؟خيلي ممنون وسپاس از شما دوست عزيز
پاسخ:سلام مجتبی جان. فعلا اول چله بزرگست درسته موج پیش رو از اون اقتدار لازم برخوردار نیست ولی تو مناطق مستعد حداقل حرفی واسه گفتن داره و این تازه ابتدای راهه زمستان واسه قدرتنمایی همچنان آمادست و زیاد نگران نباشین موجهای خوبی بغییر از این تو راهه البته این موج امروز دوباره قدری قدرت گرفت تو مدل ها انشاالله فردا تو پست جدیدم بیشتر تحلیل میکنم موج هفته بعد رو و یه تحلیل از زمستون هم خواهیم داشت.
(توسط : رضا) (تاريخ : 1394/10/6/7) (ساعت : 18:26)
رضا
با سلام دوست عزیز به نظر شما باز هم امیدی برای بارش برف سنگین برای شهر رشت هست ؟
پاسخ:سلام آقا رضای عزیز. تا قبلش هم فقط امید به بارش برف تو مناطق مستعد بود و خود بنده در مورد میزان بارش ها و شدتش عرض کرده بودم روزهای آینده با روشن تر شدن موج اظهار نظر میکنم. ولی با جابجایی موج به سمت غرب و ترکیه از شدتش فعلا کمی کاسته شده باید منتظر آپ امشب موند ولی تا آخر این هفته انشاالله همه چیز تا حد زیادی روشن میشه چون واسه برف سنگین تو شمال سمت و سوی جریانات بسیار مهمه و همینجوری نمیشه اظهار نظر کرد. حتما شما رو در جریان کم و کیف موج پیش رو در روزهای آینده قرار میدم. ممنون از نظرتون.
(توسط : مجتبي) (تاريخ : 1394/10/6/7) (ساعت : 13:51)
مجتبي
سلام برشما دوست عزيز.مثه اينکه بعضي الگوها بدجور بهم ريختنو موج رو نابود کردن.وخيلي از هواشناسا دارن همديگروميکوبن،وسواستفاده ميکنن.مثهاينکهgfsکاملا نابود کرده تواين آپ اخري.احتمال خيلي کم شده.ولي ما بازم منتظر تحليلاي قشنگتون هستيم.همه چي دوباره ميتونه برگرده.با سپاس از شما دوست عزيزگرامي
پاسخ:سلام مجتبی جان گل. بله الگوها بهم ریخته ولی این مدلها تعیین کننده ی همه چیز نیستن بلکه خیلی شاخصهای دیگه و دوره پیوندی داریم و نقشه خونی و موقعیت شناسی حرف اولو تو رد یابی موج ها میزنه من سعی میکنم با استفاده از این مدلها فقط تصویر موج رو روشن ببینم یعنی این مدلها مثل یه لامپ اضافه تو روشناییه شمع ماننده و کل داستان به نحوی دیگه رقم میخوره وگرنه خیلی راحت باید هرسال سیبری تا خلیج فارس برسه و جولان بده ولی خوب پارامترهای دیگه ای تو این قضیه دخیله که تو بحث نمیگنجه . الان میگن جنب حاره مزاحمت ایجاد میکنه تو جنوب شرق ولی به نظرم باید بازم منتظر موند هیچی تثبیت شده نیست حتی سرما واسه اروپا.
(توسط : omid) (تاريخ : 1394/10/6/7) (ساعت : 9:47)
omid
سلام و خسته نباشید..چه خبر از موج جدید؟ ما منتظر پیش بینی های ذقیقتون هستیما
پاسخ: سلام امید جان ممنونم ازتون. بله از آپدیت های امروز هیچکسی خوشش نیومد چون به ضرر ما عمل کردن ولی باز طبیعیه این سردگمیه مدل ها بس که تو این پاییز نقشه ها بهم ریختن و ریتم یکسانی نداشتن بدجور سخت میشه رو یه مدل 100% حساب واکرد. ولی من همچنان خوشبین به برف مستعدها هستم ولی آپ های آینده خیلی جای تغییر داره پس یکم باید منتظر بمونیم انشاالله بزودی یه پست محکم درباره ی این موج میذارم مارو همراهی کنید طی روزهای آینده.
(توسط : BIJAN) (تاريخ : 1394/10/5/6) (ساعت : 18:06)
BIJAN
درود میلاد جان.یادمه سال 86 هواشناسی گیلان که ریسش اونزمان آقای رضوی بود درست 6روز قبل از برف سنگین اومد هشدار برف بالای نیم متر رو رسما اعلام کرد ولی باگذشت سالها بجای پیشرفت میبینیم در پیش بینی عقب گرد شده.اون پیش بینی آقای رضوی هیچوقت یادم نمیره..
پاسخ:سلام آقا بیژن عزیز. بله به نکته ی جالبی اشاره کردی . متاسفانه الان همه فقط واسه رفع مسئولیت کار میکنن و انگار علاقه ی باطنی به حرفه شون ندارن و تا شب قبل موج اظهار نظر نمیکنن. امیدوارم امثال آقای رضوی ها روز به روز بیشتر بشن .
(توسط : رضا) (تاريخ : 1394/10/5/6) (ساعت : 11:59)
رضا
با سلام دوست عزیز به نظر می رسه که سرما بارش هفته آینده به سمت غرب ومرکزی ترکیه داره میره به نظر شما این به ضرر سواحل نیست؟ باتشکر
پاسخ: سلام آقا رضا ی عزیز ، پهنه سرما انقدر گسترده است که بتونه از ترکیه تا شمال شرق ایران را یکجا دربربگیره، هیچ جای نگرانی نیست ،توهمین دو سه روزه چندین مدل آپدیت مدل ها رو داشتیم که سرما رو میریختن یکبار رو ترکیه یکبار رو ایران ولی مدام عوض میشن،درسته سرما اول رو ترکیه میریزه ولی به قدری شدید است که واسه ما هیچ جای نگرانی نداره مخصوصا زمانی که سیبری هم بهش اضافه میشه باز از شما میخوام یکم فرصت بدید تا نقشه ها بیشتر خودشونو نشون بدن.ممنونم از نظر شما.
(توسط : مجتبي) (تاريخ : 1394/10/5/6) (ساعت : 1:46)
مجتبي
سلام.بسيار بسيار ممنونم از پاسختون.از اينهمه وقتي که ميذاريد وپاسخ ميديد.اميدوارم روزي شمارو از نزديک ملاقات کنم وتشکر ويژه ايي کنم ازتون.فقط يهمطلبي هست که جالبه اينه که بعضي هواشناسيا 7/8روز بارش برفو تورشت نشون ميدن.يکيشم که اکيوودر هستش.بنظرتون تا پايان هفته که همه چي مشخص ميشه،شما چه احتماليو ميديد.چندر درصد احتمال چنين چيزيو ميدي که اتفاق بيوفته؟؟با سپاس فراوان از شما دوست نازنين وگرامي
پاسخ: سلام مجتبی جان، ممنونم از ابراز محبتت. هنوز سایت های هواشناسی سردرگم اند ،سرما یکم با تاخیر میاد ولی موندگاریش خوبه ، به سایت هایی مثل اکیوودر در کوتاه مدت زیاد نمیشه اعتماد کرد ولی باید یکی دو روز صبر کنیم تا بتونیم چهره واقعیه این موج رو شناسایی کنیم و مطمعنا پشت سر این هوای آروم و بهاری سرمای غافلگیر کننده ای هست،ممنون از نظرت.
(توسط : رضا) (تاريخ : 1394/10/4/5) (ساعت : 20:15)
رضا
با سلام دوست عزیز از موج برفی چه خبر ؟ آیا قوی شده یا اینکه ضعیف شد؟ آیا میتونیم یه برف سنگین توی رشت داشته باشیم با تشکر.
پاسخ:سلام آقا رضای عزیز . موج دوست داشتنی مون محکم سرجاش واستاده و میخواد نفوذ کنه ولی درباره شدت سرما و میزان بارش اجازه بدید با تثبیت شدن نقشه ها بهتر نظر بدیم پس در ادامه حتما آخرین تغییر تحولات جدیه موج رو خدمتتون عرض میکنم. سپاس از نظرات شما.
(توسط : مجتبي) (تاريخ : 1394/10/4/5) (ساعت : 14:39)
مجتبي
سلام برشما دوست عزيز.مثه اينکه سرما وبارش قويترشده!!ولي زمان ورود همش متغيره؟؟اين همه تغيير واسه چيه!؟ميشه توضيح بديد کمي درموردش؟؟همش انگار به تاخير ميوفته!!شما نظرتون چيه؟سپاس از شما دوست گرامي عزيز
پاسخ:سلام آقا مجتبی گل . همینطور که میدونی بهترین مدل های پیش بینی هوا ecmwf و gfs هستن که اولی مدلی اروپایی و دومی مدلی امریکایست . معمولا gfs در ردیابی موجها در فواصل طولانی عالی عمل میکنه ولی ecmwf در کوتاه مدت پیش بینی خوبی داره حالا این دوتا مدل چرا اینقده تغییرات دارن بخاطر سیال بودن هوا و تغییرات مداوم شاخص هاست و از اونجایی که پدیده ی النینو همچنان در حال قدرتنمایی در جهان است رو خیلی از پارامترها تاثیرگذاره و بعضی وقت ها عجیب باعث تغییر نقشه ها میشه.معمولا تو این فصل موج های سردی که شناسایی میشه کمتر پیش میاد ضعیف یا نابود شن فقط چون حرکت امواج تو زمستون کنده قدری فاصله میوفته در ورودش ولی اصلا جای نگرانی نداره چرا که بهترین بازه واسه برف سراسری تو خطه شمال 10 دی تا 10 بهمنه حالا بعضا دیده میشه دیرتر یا زودتر خوب تلورانس داره.ولی درباره موج همچنان امیدوار به بارش برف در مناطق مستعد شمال هستیم ولی غیر مستعد ها حداقل برف و بارون ولی اگه نقشه های رویایی بهم نریزه بازم غیر مستعدها رکورد میزنن. ممنون از نظر شما.
(توسط : عباس) (تاريخ : 1394/10/4/5) (ساعت : 12:27)
عباس
سلام..برای قم هم سرما و بارش خوب داریم؟ممنون
پاسخ:سلام .متاسفانه فعلا خبری از موج واسه منطقه ی مرکزیه کشور نیست اما موج سرمایی که از 9 دی بتدریج وارد کشور میشه کل نیمه شمالی و مرکزی رو تحت تاثیر قرار میده ولی واسه همون بازه ی زمانی یعنی 8 تا 13 دی موجی مدیترانه ای و جوندار از غرب کشور نفوذ میکنه که رو منطقه ی شما هم بارشهای خوبی داره انشاالله که نقشه ها آنچنان تغییر خاصی نکنن و اگه تغییری رخ داد به نفع ما باشه.
(توسط : رضا) (تاريخ : 1394/10/4/5) (ساعت : 7:42)
رضا
با سلام دوست عزیز این توده هوای سردی که قراره برای شمال کشور بیاد چند روز میتونه برای شهر رشت برف داشته باشه ؟ با تشکر ازشما.
پاسخ:سلام آقا رضای عزیز. فعلا کسی نمیتونه پیش بینی کنه چند روز برف میباره چند سانت و دما چقدر میشه فقط میشه گفت اومدن سرما حتمی شده میزان بارش و شدت سرما فعلا متغییره باید تا اواسط هفته آینده منتظر موند ولی به محض تثبیت موج اطلاع رسانی میکنیم.ولی اگه طبق الگوها موج سرد عمیقا نفوذ کنه سرمای سختی خواهد بود. با سپاس از نظر شما.
(توسط : رضا) (تاريخ : 1394/10/3/4) (ساعت : 23:03)
رضا
سلام دوست عزیز یکی از سایتهای هواشناسی کشور اعلام کرده که موج هوای سرد هفته دیگه از نظر بار شی ضعیف شده و گفته که موج پر پر شده میخواستم نظر شما را بدونم چی هست ؟ با تشکر ازشما.
پاسخ: سلام آقا رضای عزیز سایت هایی که با یک آپدیت رویایی پیش بینی میکنند و با یک آپدیت هم اشک مردم رو در میارند به نظر من بی اعتبارند مطمئن باشید سرما حتما نفوذ میکنه فقط میزان و عمقش همچنان مبهمه . اوایل هفته آینده با ما همراه باشید تا به جزییات موج آینده بپردازیم.
(توسط : مجتبي) (تاريخ : 1394/10/3/4) (ساعت : 22:44)
مجتبي
سلام برشما دوست عزيز.اميدوارم هفته اينده خبراي خوبيو ازشما بشنويم.خبر يه سرماي عالي با برفي زيبا.باسپاس ازشما دوست عزيز
پاسخ:سلام مجتبی جان انشاالله بتونم خبرای خوبی بهتون اعلام کنم ممنون از نظراتت
(توسط : omid) (تاريخ : 1394/10/3/4) (ساعت : 18:55)
omid

باسلام.بنده اولین باره سایتتون دیدن میکنم.بسیار عالی و دور از اغرار و حاشیه میباشد سایتتون..پیش بینی هاتون هم کامل ..بنده ازالان یکی از طرفداراتون به حساب بیاورید.به امید پیشرفت هرچه بیشتر سایتتون..و به امید بارش برف لاهیجان در هفته اتی باتوجه به پیش بینی زیباتون
پاسخ:سلام امید جان ممنونم نظر لطف شماست باعث افتخار ماست حضور شما مخاطب محترم. انشاالله لاهیجان برف جونداری بیاد در کل کل شمال سفید پوش شه.

(توسط : مجتبي) (تاريخ : 1394/10/3/4) (ساعت : 14:09)
مجتبي
سلام برشما دوست عزيز.سوالم ازشما اينه بنظر ميرسه اين موج خيلي موندگاره!!ميتونيد بيشتر توضيح بديد.چون به بعضي هواشناسيا نگا ميکنم 7/8روز درگير بارشيم انگار.البته شايد تغيير بدن!روزاي اخرم انگار شديدترم ميشه.همونجوري که قبلا گفتيد اگه همينطور باشه واقعا خبرساز ميشه!!خيلي ممنون وسپاس ازشما دوست عزيز
پاسخ:سلام مجتبی جان. بله انگار سرمایی که میاد خیلی عمیق و موندگاره یه چرخنده ی قوی بالای دریاچه ی آرال قرار میگیره و مدام سرما رو به سمت ما میفرسته و تا از ما دور بشه کلی ازش بهره میبریم از لحاظ بارشی انگار که یه مدیترانه ای میخواد با موجمون ادغام شه این به شرطی عالی میشه که پرفشار قوی رو خزر باشه و فعلا تو نقشه ها همین اتفاق افتاده بازم من سعی میکنم زود قضاوت نکنم و از همه میخوام تا شنبه یا یکشنبه صبر کنن تا بتونیم با ضریب خطای کمتری موج رو ردیابی و پیش بینی کنیم. ممنون از نظرتون.

نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:







نمایش کلیه نظرات
  • پيشنهادي
  • پربازديد
  • جديد
  • نظرات
Farshid

- بهترین سایت و بی حاشیه ترین سایت و پیشبینی بدون احساس همیشه مانا باشید

تاريخ : 1396/9/11

محمد از انزلی

- سلام خسته نباشی میلاد
پستت خوب بود متعادل و مفید

انشاالله سال آینده سالی سرشار از برکت باشه برای کشور .. به خصوص برای گیلان و مازندران ....

و برای اون یه عده از افراد کج فهم که تو فضای مجازی ( تلگرام ) با شمال کشور زیاد حسودی میکنن این روزا؛ و میخوان بارش هاشو کم نشون بدن و حتی آرزوی کم باریدن شمال رو دارن !( نمونه ش یه مردک به اسم خشکسالی دهه 80 که شاید بعضی از دوستان تو فضای مجازی اسمشو شنیده باشن ..) و همچنین باقی کسایی که از مناطق مختلف کشور ( به ویژه جنوب و غرب کشور ) که تو فضای مجازی یا همون گروه های تلگرامی همین تفکرات حسودانه رو دارن و با روانی بازی هاشون مشغولن نیز آرزو می کنم که از این حسد که مثل زندان روح می مونه ویک نوع بیماری هست بیرون بیا ن و منطقی باشن : ))) :
پاسخ:سلام محمد جان. ممنون از لطفت. امیدوارم همه ی ما بدون غرض پیش بینی کنیم و هدفمون اطلاع رسانی باشه نه تبلیغات و جذب کاذب مخاطب . انشاالله آینده ماهیت افراد سودجو رو برملا میکنه و مردم با درک و هوش بالایی که دارند اطلاعات و منابع درست رو نرجیح میدن.

تاريخ : 1395/12/13

برف

- سلام من ساکن انزلی هستم اینجا به نظر شما تا آخر ماه بهمن امکان بارش برف وجود داره؟؟؟
پاسخ:سلام دوست عزیز بله صددرصد موج آخر هفته شما برفی میشید.

تاريخ : 1395/11/27

مسعود

- سلام مرسی از زحماتتون
ما کنار ساحلی ها معمولا دیرتر برف رو میبینیم
اول باد شدید داریم حالا یا شمال به جنوب. یا اینکه جهتش شمال شرقی به جنوب غربی یا شمال غرب به جنوب شرقی
حالا بادی که برای ما اکثرا برف میاره جهتش جنوب غربی به شمال شرقیه
دو تا سوال دارم. اول اینکه ایا سرمای سیستم به حدی هستش که با وزش هر جهتی ما برف ببینیم؟
برف ما از چه زمانی شروع میشه؟
پاسخ:سلام دوست عزیز بله سرما به حدی هست که باد از بدترین سمتم باشه بباره و به نظرم برف شما از بامداد جمعه استارت بخوره. انشاالله.

تاريخ : 1395/11/27

مسعود

- سلام خسته نباشید داداش
موج برفی اخر هفته انشالله برا خط ساحلی حومه استانه اشرفیه برف داره؟
پاسخ:سلام مسعود جان. بین 10 الی 25 سانت میتونه برف بباره برای شما انشاالله.

تاريخ : 1395/11/26

مجتبي

- سلام.بسيار زيبا بود پستتون.اين بهمن ماه مثله اذر داره رويايي ميشه.تا اينجا واقعا عالي.من خودم طي سالهاي اخير چنين بهمن ماهي يادم نيس.موجها نوبت واستادن واردشن.اميدوارم روند تقويت سرمايي براي اخر هفته همچنان ادامه داشته باشه.بارشها هم بهتر ظاهرشن.به اميد روزهاي رويايي زيبا.اميدوارم اسفندماهم بهتر از انتظار ظاهرشه.با سپاس ازشما دوست عزيز گرماي
پاسخ:سلام مجتبی جان. درود بر شما ممنون از لطفتون. بله واقعا پرچالش بوده بهمن ماه فقط امیدوارم خط ساحلی هم مثل مستعد ها یه برف خوب ببینند و با توجه به دمای مناسب آب دریا و سردی زمین هر موجی تا نیمه ی اسفند بخواد نفوذ کنه میتونه برف و بارون یا برف داشته باشه .ممنون از نظر شما.

تاريخ : 1395/11/25

محمد

- سلام میلادجان خوبی برادر,اقابه مابگو برای اخرهفته اگه الگوهاتثبیت بشن انشالله برای مناطق ماهم برف داره,سری قبل گفته بودی مناطق مابرف داره ولی سبک اما فقط برای ساعاتی برف وباران اومده بود,باتشکر
پاسخ:سلام محمد جان. درود به شما. من حضور ذهن ندارم ولی اگه مازندران تشریف دارید برای غرب مازندران و مرکزش شرایط برای بارش برفابه یا برف سبک فراهمه چون سرمای کافی در منطقه وجود داره اما برف بیشتر در مناطق مستعد این استان به چشم خواهد آمد و در شرق مازندران شرایط بواسطه ی بارش ضعیف تر فراهم نیست.

تاريخ : 1395/11/24

مسعود

- سلام و خسته نباشید فراوان
داداش موج اخر هفته برا خط ساحل گیلان هم برف داره
میدونم خیلی مونده.منظورم با توجه به الگوهای فعلیه
پاسخ:سلام مسعود جان درود به شما دوست خوبم. ماهیت این موج در حال روشن شدنه اما آنچه که تا اینجای کار پیداست موج برای مناطق ساحلی گیلان فعلا برف زیادی در پی نداره و در خوشبینانه ترین حالت 5 الی 10 سانت با توجه به مدل های امروز روی زمین بشینه و در بدترین حالت برفابه خواهید داشت.

تاريخ : 1395/11/24

ایمان

- سلام و خسته نباشید خدمت شما خیلی خرسندم از اینکه با وب شما آشنا شدم استفاده فراوان بردم از پیش بینی شما فقط یه نکته بگم برخلاف نظر شما انزلی پیک بارش نبود لاهیجان بالاترین بارش ثبت کرد کشاورزی رشت هم بیشترین تجمع برف بهرحال تصمیم گرفتم از پیش بینی شما برای روزهای آینده بیشتر استفاده ببرم چون به نظرم بهتر و کم نقض است موف باشید
پاسخ:سلام دوست عزیز شما لطف دارید.البته شما اشتباه متوجه شدید انزلی پیک بارش شد حالا نه اینکه برف باشه برف و بارون یعنی مجموع کل بارشش تو استان اول بود از ساعت 9:30 دقیقه ی اول بهمن تا ساعت 9:30 دقیقه ی پانزدهم بهمن ماه بارش ها به این ترتیب بوده. 1. بندر انزلی 152 میلی متر 2. لاهیجان 134 میلیمتر 3. فرودگاه رشت 112.8 میلیمتر. ما اطلاعات روزانه ی آماری رو در کانال قرار میدیم لطفا اون هم چک کنید قطعا خوشتون میاد .ممنون از نظر شما.

تاريخ : 1395/11/17

BIJAN

- درود میلادجان..خواستمبپرسم چرا بااینکه دما در انزلی خوب پایین اومد ولی مقدار بارشش برفش کم بود؟
پاسخ:سلام بیژن جان درود بر شما. در جواب شما باید عرض کنم انزلی دو تا مشکل بزرگ داشت که به همدیگه مربوط بودن یکی مشکل بالا بودن دما یکی هم سمت و سوی جهت وزش باد حالا شدت باد که باعث شد حجم بارش ها روی مرکز اتفاق بیوفته رو کار نداریم یه مثال ساده میزنم اگه دمای شهری زیر صفر باشه و اون شهر پیک بارش موج باشه امکان داره با بارش بالای 60 میلیمتر زیر ده سانت برف بیاد؟؟؟!!! خوب مسلمه یه جای کار میلنگه که عامل اصلی به نظر من دما بود که دما هم مرتبط با باد بود چون اگه باد غربی حین موج داشت انزلی دما پایینتر میومد و قطعا برف بیشتری روی زمین می نشست و اگه باد انزلی و ساحل غربی استان غربی بود امکان نداشت مرکز استان همچین برف سنگینی به خودش ببینه شما مشاهده کردید هرچه به سمت جنوب و جنوب شرق استان موج حرکت کرد در اثر انباشته شدن رطوبت و توده ی برف ، شدت بیشتری در تجمعی بارش برف داشتیم که همه ی این مراحل بصورت زنجیر وار با باد شدید شمالی در ارتباط بود. مثل برف سال 83 که انزلی همین شرایط رو تقریبا قدری قویتر داشت.

تاريخ : 1395/11/16

مجتبي

-

سلام برشما دوست عزيز وگرامي.موج بسيار عالي درخشيد.تو اين مدت کوتاه بارش سنگيني تو رشت رخداد.ولي براي انزلي وغرب گيلان زياد خوب ندرخشيد.واقعا دي ماه همه رو مايوس کرده بود.ولي بهمن عالي تا اينجا.گفته شده که تا اخر بهمن شايد دوباره اتفاقي بيوفته.اگه بيوفته که اين زمستون سنگ تموم ميذاره.به اميد روزهاي رويايي ديگه.با سپاس ازشما دوست عزيز
پاسخ:سلام مجتبی جان. بله در اکثر مناطق برف داشتیم اما غرب گیلان و مناطق ساحلی کمتر از انتظار بارید انشاالله تا پایان زمستان برف و باران بیشتری در ایران داشته باشیم تا جبران کم بارشی دی ماه شده باشه . اما درباره ی ادامه ی زمستان خیلی ها برف اخیر رو پایان راه زمستان میدونن اما توجه کنید بعد برف آذر خیلی از دوستان به زمستان خوشبین نبودند البته تا حدی حق داشتند چراکه اکثرا پاییز پربارش و برفی زمستان جالبی در پیش نداشته البته طبق رویداد سالیان گذشته اما این هفته شاهد بودیم کسی نمیتونه منکر تغییرات در بلند مدت باشه و سرما اگه بخواد بیاد خرمشهر و بوشهر رو هم میتونه برای حداقل ساعاتی برفی کنه چه برسه به سواحل جنوبی دریای خزر. این هفته آسمان ایران آفتابی و طی شب ها سرد و در مناطقی که بارش برف داشتند یخبندان خواهد بود تا ببینیم موج بعدی آیا توان مقابله با بلاکینگ بعد برف رو خواهد داشت یا نه.ممنون از نظر شما.

تاريخ : 1395/11/15

مسعود

- سلام و خسته نباشید فراوان
خدارو شکر پس برف خوبی میادش
پاسخ:سلام مسعود جان بله به امید خدا همینطوره.

تاريخ : 1395/11/12

فراز

- عرض سلام و خسته نباشید خدمت حضرتعالی، ضمن تشکرازبابت اطلاع رسانی شمادرموجهای برفی قبلی بااینکه بارها پیش بینی میشدمقداربارش برف درسطح استان اوجش دررشت باشدامابه کرات دیده شداین اتفاق چه ازنظرزمان شروع بارش وچه ازنظرمقداربارش برعکس بوده و شهرهای اطراف که درویش آگهی هابارش کمترپیش بینی شده بود با بارش بسیار خوبی روبروبودند،علیهذاباتوجه به اتفاقات و تجربیات گذشته خواهشمند است راهنمایی بفرمایید درموج پیش روایابازهم سهم کمترمربوط به شهررشت میباشد؟؟پیش بینی شماازمقداربارش برف درشهررشت تاچقدرمیباشد؟؟ونیز بازهم احتمال تضعیف ویاعامیانه پریدن موج ویابه العکس قدرتمندتروطول عمرموج میباشدیانه؟
سپاس ارضی و راهنمایی شما
پاسخ:سلام دوست عزیز ممنون از سوال به جای شما. با توجه به تاکید مدل های بارشی و دمایی و برآیند کلی آن ها به نظر میرسه راه فراری برای موج باقی نمیمونه و موج باید بارش های خوب برف رو در استان در پی داشته باشه اما شدت بارش ها بطور کلی در مرکز گیلانه و گستردگی موج به قدری هست که جابجایی بارش ناگزیره و کسی دقیقا نمیتونه بگه کجا پیک بارش برفه یعنی کدوم شهر . شاید رشت مخصوصا جنوبش شاید لاهیجان شاید فومن و شایدم یهو انزلی اما رشت و لاهیجان و شهرهای اطراف این دوشهر کانون شدت برف خواهند بود بطور کلی هم انزلی رکورد دار بارش استانه.موج هم دیگه تثبیت شده است و خواهد آمد انشاالله.

تاريخ : 1395/11/12

omid

- سلام اقا میلاد خسته نباشی.من لاهیجانیم ایا ممکن این برف مثه83 خطرناک باشه.؟
پاسخ:سلام امید جان. مثل 83 نه اما برف سنگین تری از 83 میتونه باشه چون وسعت بیشتری از گیلان رو در بر میگیره ولی 83 فقط مناطق محدودی برف داشتن. درسته متراژ برف به اندازه ی اون سال نیست اما پراکندگی بارش عالیه.

تاريخ : 1395/11/12

مجتبي

- سلام برشمادوست عزيز.ممنون از پست زيباتون.خداروشکر اتفاقاي خوب بلاخره دارن ميوفتن.اميدوارم روزهاي زيبايي داشته باشيم.فقط سوالم از شما اينه که شما پيک بارشاروانزلي ميدونيد تواين موج!ولي بيشتر دوستان هواشناس معتقدن که مرکز پيک بارشه!مثلا رشت واطرافش.البته انزلي هم حتما بارشاش سنگين خواد بود.به هرحال مهم اومدن موج بود.که داره مياد.طلسم بلاخره شکسته ميشه.با سپاس ازشما دوست عزيز وگرامي
پاسخ:سلام مجتبی جان. ما همچنان پیک بارش رو انزلی میدونیم دوستان دیگه هم همین رو گفتند اما پیک بارش برف مرکز گیلانه . منظور بنده مجموع کل بارش برف و بارانه که انزلی قطعا پیکه. خدارو شکر که بالاخره روزهای خوبی که قولش رو میدادیم رسید و به همه یاد آور شد زمستان هر وقت اراده کنه میتونه طوفان به پا کنه و بالاخره انرژی جو تو ایران آزاد شد دقیقا یک ماه بلاک بارشی همه رو خسته کرده بود اما از امروز به بعد شرایط خیلی بهتر میشه حاقل برای بارش. ممنون از شما دوست گرامی.

تاريخ : 1395/11/12

محمد

- سلام میلادجان ممنون ازپیشبینی خوبتون,به نظرت روزپنجشنبه وجمعه برای شرق مازندران شهرمانکا هم بارش برف داریم,اگه داریم بارش چجوریه,باتشکر
پاسخ:سلام آقا محمد درود بر شما. برف مازندران بخصوص شرق استان سبک خواهد بود و در خوشبینانه ترین حالت شاید تا 5 سانت اما در مناطق غربی استان ارتفاع برف میتونه تا 30 سانت در بعضی نقاط برسه و هرچه از غرب به شرق سواحل میریم از شدت بارش ها کاسته میشه اما خدارو شکر شما برف رو میبینید انشاالله که روی زمین هم بشینه.

تاريخ : 1395/11/12

BIJAN

- درود میلادجان..سپاس از پست فوریت...بنظرت میزان بارش برف از لحاظ ارتفاع در گیلان چقدر خواهد بود..میدونم سخته ولی در حد حدس و گمان..
پاسخ:سلام بیژن جان عزیز. لطف دارید شما به بنده همیشه. خدمت با سعادت شما عرض کنم برف در مناطق مرکزی ، جنوبی و تا حدی شرقی استان بین 20 الی 60 سانت و در مناطق غربی بین 15 الی 40 سانت بین شهرهای مختلف میتونه رخ بده که اوج بارش برف در جنوب رشت ، سنگر ، فومن ، کوچصفهان و تا حدی لاهیجان میتونه اتفاق بیوفته اما شدت حین بارش برف به طور حتم ازآن انزلی خواهد بود .

تاريخ : 1395/11/12

Farshid

- سلام آقا میلاد درسته که میگن رشت بیشترین بارش برف رو خواهد داشت ؟ من اما فکر میکنم بندر انزلی با توجه به اقلیمش اگه سرما همراهی کنه میتونه یرف خوبی داشته باشه
پاسخ:سلام فرشید جان. بله رشت و بطور کلی مرکز گیلان بارش شدید برف خواهند داشت اما برف انزلی هم شدیده چون انزلی پیک بارش استانه هرچه زودتر برفی شه برفش سنگین تره.

تاريخ : 1395/11/12

وحید

- سلام و خسته نباشید.
املش هم برف داره آخر هفته؟حداقل چند سانت؟
پاسخ:سلام دوست عزیز. بله املش هم بشدت برفی میشه پیش بینی ما بالای 15 سانته انشاالله.

تاريخ : 1395/11/11

Farshid

- سلام آقا میلاد گل میخواستم بدونم امروز دوشنبست الگوها همچنان خوب هستند یا که خیر ضعیف شدند؟ ممنون که هستید .
پاسخ:سلام فرشید جان. الگوها خدارو شکر برف رو تثبیت کردن به امید روزهای خوب در انتهای هفته.

تاريخ : 1395/11/11

درباره سايت

به مدرن ترین وبسایت هواشناسی ایران خوش آمدید از هم اکنون با ما همراه باشید و با نظرات خودتان با ما در ارتباط باشید

آمار سايت

  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 404
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 60
  • بازديد امروز :64
  • بارديد ديروز : 1252
  • گوگل امروز : 6
  • گوگل ديروز : 125
  • بازديد هفته : 2290
  • بازديد ماه : 9629
  • بازديد سال : 40835
  • بازديد کلي : 958005
  • آرشيو

    نويسندگان

    لينک دوستان

    جستجو


    عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری
    W3C Standard Website. Valid HTML5 / CSS3 - v1.1
    Copyright © All Rights Reserved for guilanweather
    Design & Develope : saye design

    طراحي: سایه دیزاین تمامي حقوق قالب و مطالب براي گیلان متوئو محفوظ است.