ورود موج سرد و بارشی از امشب به نیمه ی شمالی کشور
کمي طاقت داشته باشيد...

هواشناسی

هواشناسی مستقل گیلان متوئو

ورود موج سرد و بارشی از امشب به نیمه ی شمالی کشور

۱۳۹۸/۰۸/۱۱ 

طبق بررسی آخرین داده ها و مدل های پیش یابی موج نسبتا سردی از امشب بتدریج از شمال غرب وارد کشور می شود که دامنه فعالیت آن شمال استان های آذربایجان غربی و شرقی ، اردبیل، گیلان ،مازندران و گلستان و ارتفاعات این مناطق می باشد

بارش باران و وزش باد از امشب بتدریج از شمال غرب کشور و غرب سواحل شمالی آغاز شده و بتدریج طی روز یکشنبه استان های گیلان ، مازندران و گلستان را در بر میگیرد .

یکشنبه کاهش ابر و ناپایداری را در شمال غرب خواهیم داشت اما همچنان بصورت متناوب بارش ها تا بامداد دوشنبه در استان های شمالی ادامه دارد .

شدت و پیک بارش ها در استان مازندران و گلستان خواهد بود که بازه ی تعیین شده برای شدت بارش ها بین بامداد یکشنبه تا ظهر همان روز در این مناطق می باشد .

همچنین به علت نفوذ کانتر های سرد و ریزش هوای سرد عرض هایی بالایی به منطقه ، بارش برف را در ارتفاعات بالادست استان های شمالی کشور خواهیم داشت.

کاهش ملموس دما طی این چند روز بیشتر از بارش ها به چشم خواهد آمد به طوریکه دماها در جلگه ۱۰ الی ۱۴ درجه و در ارتفاعات ۰ الی ۷ درجه در حین بارش پیش بینی می شود و بطور موقت هوای به معنای واقعی پاییزی را نسبت به روز های گرم گذشته تجربه خواهیم کرد.

دوباره تاکید میشه بارش ها بطور موقتی و در زمان اندکی در مناطقی از مازندران و گلستان شدید خواهد بود که احتمال آبگرفتگی معابر عمومی و سیلابی شدن رودخانه های محلی را در پی دارد.


زمان پایان بارش ها ظهر و عصر دوشنبه است و تا پایان هفته پدیده ی خاص دیگری نخواهیم داشت تنها طی روز ها بعلت تابش خورشید اندکی افزایش دما داریم اما شب های خنک سوغات موج پیش روست که تا پایان هفته در نیمه شمالی ماندگار است.آخرین تغییرات در نقشه ها در اسرع وقت خدمت شما عزیزان اطلاع رسانی خواهد شد.

سپاس از همراهی شما .

جهت ورود به پیج اینستاگرام هواشناسی گیلان متوئو کلیک کنید . 

برچسب ها : هواشناسی , هواشناسی ایران , هواشناسی شمال , گیلان , مازندران , گلستان , ارتفاعات , بارش برف , ابگرفتگی , سیلاب , نقشه , اردبیل , اذربایجان , پیش بینی هوا ,

پیش بینی هوای کشور

هواشناسی گیلان متوئو (1395/12/30)

هر روزتان نوروز نوروزتان پیروز

 

دوستان و عزیزان عرض سلام و شاد باش داریم خدمت یکایک هموطنان عزیزمون در جای جای وطن ، فرارسیدن  سال  1396 را خدمت شما بزرگوران تبریک و تهنیت عرض می نماییم. با پست جدید خدمت شما هستیم تا بررسی کنیم طی ایام عید هوای کشور به چه صورت خواهد بود.

 

" عید پربرکت ، نوید سال پر برکت "

 

نقشه های دریافتی از ماهواره های هواشناسی حاکی از تداوم فعالیت امواج بارشی روی کشور بخصوص هفته ی اول سال می باشد که علت آن ، فعالیت سرخ و مدیترانه  و پمپاژ رطوبت از غرب و جنوب به کشور می باشد بنابراین از روز های آتی بویژه بعدظهر و شب باید منتظر رگبار باران در مناطقی رعد و برق باشیم که سهم عمده ی بارش ها متعلق به جنوب و غرب کشور می باشد در سواحل جنوبی دریای خزر هم از روز سه شنبه با نفوذ جبهه هوای پرفشار شمالی بارش ها نسبتا تقویت خواهند شد این وضعیت  جسته گریخته به تناوب در کل کشور تا اواسط هفته ی آتی نیز ادامه خواهد داشت به نظر برای روز های پایانی تعطیلات احتمالا باید منتظر نفوذ موج سردی به نوار شمالی کشور باشیم که با هوای سرد عرض های بالا همراهی می شود که در صورت تثبیت این موج حتما اطلاع رسانی خواهیم کرد. بارش ها از روز چهارشنبه با شدت بیشتری در نوار غربی ، جنوبی و شمالی باریدن خواهد گرفت و بارش در مناطق مرتفع و کوهستانی و مناطق سردسیر به شکل برف می باشد در مناطق مرکزی و شرقی هم بارش ها اندکی ضعیفتر و با تاخیر رخ خواهد داد .در شکل زیر تجمع بارش طی ده روز آینده را مشاهده می فرمایید.

 

تجمع بارش برف طی ده روز آینده در شکل زیر.

 

همینطور که به نظر میرسه بارش ها طی نوروز امسال بیشتر به چشم خواهد آمد ضمن اینکه دما هم نرمال تا زیر نرمال می باشد و البته با توجه به احتمال نفوذ موج سرد برای بازه ی 11 الی 13 فروردین دما برای نیمه ی شمالی با اعتماد به مدل های امروز طی این روز ها  ، بیشتر زیر ده درجه ی سانتیگراد و زمستانه خواهد بود.و به نظر میرسه مناطق سردسیر و شمال غرب و دامنه ها و ارتفاعات شمال درواپسین روز های نوروز  بیشتر رنگ  و بوی زمستان به خود خواهند گرفت.درشکل زیر نمونه ی متغییری از موج احتمالی را مشاهده می فرمایید. البته احتمال تثبیت فعلا تا 40 درصد می باشد.

 

این موج هسته ی بسیار سردی همراه خود دارد بنابراین کاهش دما در شمال غرب و شمال کشور محسوس و چشمگیر خواهد بود. چیزی که قطعا اتفاق خواهد افتاد هوای ابری ، مرطوب ، خنک و کم و بیش بارانی برای حداقل نیمی از نوروز در اکثر مناطق کشور می باشد.

 

آنومالی ارتفاع در شکل بالا برای موج اواسط فروردین. اما پیش بینی های بلند مدت نشان دهنده ی کاهش تدریجی بارش و رگباری و پراکنده شدن آن برای نیمه ی شمالی کشور می باشد اما در نیمه ی غربی و جنوبی بارش ها طی دو ماه آینده نرمال تا بالای نرمال خواهد بود. در نیمه ی شرقی بارش ها نرمال ، شمال شرق اندکی بیش از نرمال و جنوب شرق زیر نرمال پیش بینی می شود که با شروع فصل گرما بارش های جنوب شرق اندکی بهتر خواهد شد.از نظر دمایی از ماه آخر بهار باید منتظر دماهای بالاتر از نرمال بویژه برای کرانه های جنوبی  دریای خزر باشیم و بطور کلی شش ماه گرم امسال شاهد هوای خیلی گرم و مرطوب خواهیم بود که همین شرجی و بارش سبب بالاتر حس شدن گرما نیز می شود.

ضمن تشکر از اینکه تا پایان همراه ما بودید تقاضا داریم با نظرات زیبای خودتان با ما همراه و هم صدا باشید تغییرات در نقشه های پیش یابی حتما اطلاع رسانی خواهد شد.

ایام شاد و مفرحی را برای شما آرزومندیم.

" یا علی مدد "

برچسب ها : پیش بینی هوای کشور , پیش بینی هوا , آب و هوا , بارش باران , برف , باران , باد , تگرگ , رعدو برق , توفان , النینو , هواشناسی شمال , پیش بینی , رگبار , گیلان , هواشناسی گیلان , ,

پیش بینی هوای کشور
پیش بینی هوای کشور

هواشناسی مستقل گیلان متوئو (1395/12/12)

با عرض ادب و احترام خدمت همه ی هموطنان عزیز و گرامی در خدمت شما هستیم با پیش بینی چگونگی وضعیت جوی کشور طی روزهای آینده . لطفا تا پایان با ما همراه باشید.

 

" اول هفته ی بارانی و برفی "

 

طبق آخرین مدل ها ونقشه های هواشناسی برای روز های ابتدایی هفته ی آتی باید منتظر تقویت جریانات بارشی مدیترانه ای از نوار غربی به کشور باشیم که این جریانات مرطوب با همراهی پرفشار نسبتا سرد مستقر بر روی دریای سیاه سبب ریزش بارش های به نسبت خوبی در نوار غربی  و باند شمالی کشور می شود بارش ها در مناطق سردسیر و ارتفاعات به شکل برف و در سایر مناطق به شکل باران خواهد بود از روز شنبه اواخر وقت با رخنه ی پرفشار شمالی به نوار شمالی کشور از سمت غرب سواحل بارش ها آغاز خواهد شد و طی بامداد و صبح یکشنبه بارش ها در مناطق غربی و مرکزی استان از شدت بالایی برخوردار خواهد بود که در پاره ای از مناطق منجر به آبگرفتگی معابر عمومی خواهد شد ضمن اینکه دریای خزر از اواخر روز شنبه تا اواخر روز یکشنبه مواج و طوفانی می باشد و برای فعالیت های دریانوردی و صیادی مناسب نیست. بارش ها در ارتفاعات و مناطق سردسیر استان های شمالی کشور به شکل برف خواهد بود و در مناطق جلگه ای باران خواهد بارید کاهش دما طی روز های مذکور بین 5 الی 7 درجه سانتیگراد در جلگه و 5 الی 10 درجه در ارتفاعات و نواحی سردسیر شمال کشور خواهد بود.ضمن اینکه پیک بارش ها برای استان های غربی و تا حدی مرکز و همینطور غرب و مرکز سواحل دریای خزر خواهد بود این موج اواسط روز دوشنبه از مرزهای شرقی کشور را ترک خواهد کرد و جوی آرام تا پایان هفته تقریبا در تمامی نقاط کشور خواهیم داشت تا اینکه موج بعدی طبق مدل های امروز از اوایل هفته ی بعدتر وارد عمل خواهد شد که درباره ی این موج و تغییرات احتمالی آن ترجیحا در روز های آتی صحبت میکنیم.

در مدل های زیر تجمع بارش باران و برف طی ده روز آینده قابل مشاهده است.

 

با فعالیت مداوم مدیترانه طی روز های آینده بارش ها در نوار غربی کشور سیر صعودی به خود خواهد گرفت و شاهد ترسالی بارشی در روز های واپسین سال در این مناطق خواهیم بود این در حالیست که برای استان های شمالی بارش ها نرمال متمایل به کمتر از نرمال خواهد بود فعلا موج سرد برفی در نقشه های بلند مدت دیده نمی شود و به نظر باید با بارش برف در مناطق غیر مرتفع و سردسیر تا سال آتی خداحافظی کنیم هرچند که سرمای دیر رسی در پیش خواهیم داشت امای این سرمای احتمالی آنچنان قدرتمند به نظر نمی رسد. تغییرات احتمالی در نقشه ها حتما اطلاع رسانی خواهد شد.با سپاس از شما عزیزان که تا پایان همراه ما بودید.

"یا علی مدد"

 

برچسب ها : آب و هوا , بارش باران , برف , باران , باد , تگرگ , رعدو برق , توفان , النینو , پیش بینی , رگبار ,

تعداد صفحات : 22

صفحه قبل 1 2 3 4 5 ... 22 صفحه بعد
  • پيشنهادي
  • پربازديد
  • جديد
  • نظرات
Farshid

- بهترین سایت و بی حاشیه ترین سایت و پیشبینی بدون احساس همیشه مانا باشید

تاريخ : 1396/9/11

محمد از انزلی

- سلام خسته نباشی میلاد
پستت خوب بود متعادل و مفید

انشاالله سال آینده سالی سرشار از برکت باشه برای کشور .. به خصوص برای گیلان و مازندران ....

و برای اون یه عده از افراد کج فهم که تو فضای مجازی ( تلگرام ) با شمال کشور زیاد حسودی میکنن این روزا؛ و میخوان بارش هاشو کم نشون بدن و حتی آرزوی کم باریدن شمال رو دارن !( نمونه ش یه مردک به اسم خشکسالی دهه 80 که شاید بعضی از دوستان تو فضای مجازی اسمشو شنیده باشن ..) و همچنین باقی کسایی که از مناطق مختلف کشور ( به ویژه جنوب و غرب کشور ) که تو فضای مجازی یا همون گروه های تلگرامی همین تفکرات حسودانه رو دارن و با روانی بازی هاشون مشغولن نیز آرزو می کنم که از این حسد که مثل زندان روح می مونه ویک نوع بیماری هست بیرون بیا ن و منطقی باشن : ))) :
پاسخ:سلام محمد جان. ممنون از لطفت. امیدوارم همه ی ما بدون غرض پیش بینی کنیم و هدفمون اطلاع رسانی باشه نه تبلیغات و جذب کاذب مخاطب . انشاالله آینده ماهیت افراد سودجو رو برملا میکنه و مردم با درک و هوش بالایی که دارند اطلاعات و منابع درست رو نرجیح میدن.

تاريخ : 1395/12/13

برف

- سلام من ساکن انزلی هستم اینجا به نظر شما تا آخر ماه بهمن امکان بارش برف وجود داره؟؟؟
پاسخ:سلام دوست عزیز بله صددرصد موج آخر هفته شما برفی میشید.

تاريخ : 1395/11/27

مسعود

- سلام مرسی از زحماتتون
ما کنار ساحلی ها معمولا دیرتر برف رو میبینیم
اول باد شدید داریم حالا یا شمال به جنوب. یا اینکه جهتش شمال شرقی به جنوب غربی یا شمال غرب به جنوب شرقی
حالا بادی که برای ما اکثرا برف میاره جهتش جنوب غربی به شمال شرقیه
دو تا سوال دارم. اول اینکه ایا سرمای سیستم به حدی هستش که با وزش هر جهتی ما برف ببینیم؟
برف ما از چه زمانی شروع میشه؟
پاسخ:سلام دوست عزیز بله سرما به حدی هست که باد از بدترین سمتم باشه بباره و به نظرم برف شما از بامداد جمعه استارت بخوره. انشاالله.

تاريخ : 1395/11/27

مسعود

- سلام خسته نباشید داداش
موج برفی اخر هفته انشالله برا خط ساحلی حومه استانه اشرفیه برف داره؟
پاسخ:سلام مسعود جان. بین 10 الی 25 سانت میتونه برف بباره برای شما انشاالله.

تاريخ : 1395/11/26

مجتبي

- سلام.بسيار زيبا بود پستتون.اين بهمن ماه مثله اذر داره رويايي ميشه.تا اينجا واقعا عالي.من خودم طي سالهاي اخير چنين بهمن ماهي يادم نيس.موجها نوبت واستادن واردشن.اميدوارم روند تقويت سرمايي براي اخر هفته همچنان ادامه داشته باشه.بارشها هم بهتر ظاهرشن.به اميد روزهاي رويايي زيبا.اميدوارم اسفندماهم بهتر از انتظار ظاهرشه.با سپاس ازشما دوست عزيز گرماي
پاسخ:سلام مجتبی جان. درود بر شما ممنون از لطفتون. بله واقعا پرچالش بوده بهمن ماه فقط امیدوارم خط ساحلی هم مثل مستعد ها یه برف خوب ببینند و با توجه به دمای مناسب آب دریا و سردی زمین هر موجی تا نیمه ی اسفند بخواد نفوذ کنه میتونه برف و بارون یا برف داشته باشه .ممنون از نظر شما.

تاريخ : 1395/11/25

محمد

- سلام میلادجان خوبی برادر,اقابه مابگو برای اخرهفته اگه الگوهاتثبیت بشن انشالله برای مناطق ماهم برف داره,سری قبل گفته بودی مناطق مابرف داره ولی سبک اما فقط برای ساعاتی برف وباران اومده بود,باتشکر
پاسخ:سلام محمد جان. درود به شما. من حضور ذهن ندارم ولی اگه مازندران تشریف دارید برای غرب مازندران و مرکزش شرایط برای بارش برفابه یا برف سبک فراهمه چون سرمای کافی در منطقه وجود داره اما برف بیشتر در مناطق مستعد این استان به چشم خواهد آمد و در شرق مازندران شرایط بواسطه ی بارش ضعیف تر فراهم نیست.

تاريخ : 1395/11/24

مسعود

- سلام و خسته نباشید فراوان
داداش موج اخر هفته برا خط ساحل گیلان هم برف داره
میدونم خیلی مونده.منظورم با توجه به الگوهای فعلیه
پاسخ:سلام مسعود جان درود به شما دوست خوبم. ماهیت این موج در حال روشن شدنه اما آنچه که تا اینجای کار پیداست موج برای مناطق ساحلی گیلان فعلا برف زیادی در پی نداره و در خوشبینانه ترین حالت 5 الی 10 سانت با توجه به مدل های امروز روی زمین بشینه و در بدترین حالت برفابه خواهید داشت.

تاريخ : 1395/11/24

ایمان

- سلام و خسته نباشید خدمت شما خیلی خرسندم از اینکه با وب شما آشنا شدم استفاده فراوان بردم از پیش بینی شما فقط یه نکته بگم برخلاف نظر شما انزلی پیک بارش نبود لاهیجان بالاترین بارش ثبت کرد کشاورزی رشت هم بیشترین تجمع برف بهرحال تصمیم گرفتم از پیش بینی شما برای روزهای آینده بیشتر استفاده ببرم چون به نظرم بهتر و کم نقض است موف باشید
پاسخ:سلام دوست عزیز شما لطف دارید.البته شما اشتباه متوجه شدید انزلی پیک بارش شد حالا نه اینکه برف باشه برف و بارون یعنی مجموع کل بارشش تو استان اول بود از ساعت 9:30 دقیقه ی اول بهمن تا ساعت 9:30 دقیقه ی پانزدهم بهمن ماه بارش ها به این ترتیب بوده. 1. بندر انزلی 152 میلی متر 2. لاهیجان 134 میلیمتر 3. فرودگاه رشت 112.8 میلیمتر. ما اطلاعات روزانه ی آماری رو در کانال قرار میدیم لطفا اون هم چک کنید قطعا خوشتون میاد .ممنون از نظر شما.

تاريخ : 1395/11/17

BIJAN

- درود میلادجان..خواستمبپرسم چرا بااینکه دما در انزلی خوب پایین اومد ولی مقدار بارشش برفش کم بود؟
پاسخ:سلام بیژن جان درود بر شما. در جواب شما باید عرض کنم انزلی دو تا مشکل بزرگ داشت که به همدیگه مربوط بودن یکی مشکل بالا بودن دما یکی هم سمت و سوی جهت وزش باد حالا شدت باد که باعث شد حجم بارش ها روی مرکز اتفاق بیوفته رو کار نداریم یه مثال ساده میزنم اگه دمای شهری زیر صفر باشه و اون شهر پیک بارش موج باشه امکان داره با بارش بالای 60 میلیمتر زیر ده سانت برف بیاد؟؟؟!!! خوب مسلمه یه جای کار میلنگه که عامل اصلی به نظر من دما بود که دما هم مرتبط با باد بود چون اگه باد غربی حین موج داشت انزلی دما پایینتر میومد و قطعا برف بیشتری روی زمین می نشست و اگه باد انزلی و ساحل غربی استان غربی بود امکان نداشت مرکز استان همچین برف سنگینی به خودش ببینه شما مشاهده کردید هرچه به سمت جنوب و جنوب شرق استان موج حرکت کرد در اثر انباشته شدن رطوبت و توده ی برف ، شدت بیشتری در تجمعی بارش برف داشتیم که همه ی این مراحل بصورت زنجیر وار با باد شدید شمالی در ارتباط بود. مثل برف سال 83 که انزلی همین شرایط رو تقریبا قدری قویتر داشت.

تاريخ : 1395/11/16

مجتبي

-

سلام برشما دوست عزيز وگرامي.موج بسيار عالي درخشيد.تو اين مدت کوتاه بارش سنگيني تو رشت رخداد.ولي براي انزلي وغرب گيلان زياد خوب ندرخشيد.واقعا دي ماه همه رو مايوس کرده بود.ولي بهمن عالي تا اينجا.گفته شده که تا اخر بهمن شايد دوباره اتفاقي بيوفته.اگه بيوفته که اين زمستون سنگ تموم ميذاره.به اميد روزهاي رويايي ديگه.با سپاس ازشما دوست عزيز
پاسخ:سلام مجتبی جان. بله در اکثر مناطق برف داشتیم اما غرب گیلان و مناطق ساحلی کمتر از انتظار بارید انشاالله تا پایان زمستان برف و باران بیشتری در ایران داشته باشیم تا جبران کم بارشی دی ماه شده باشه . اما درباره ی ادامه ی زمستان خیلی ها برف اخیر رو پایان راه زمستان میدونن اما توجه کنید بعد برف آذر خیلی از دوستان به زمستان خوشبین نبودند البته تا حدی حق داشتند چراکه اکثرا پاییز پربارش و برفی زمستان جالبی در پیش نداشته البته طبق رویداد سالیان گذشته اما این هفته شاهد بودیم کسی نمیتونه منکر تغییرات در بلند مدت باشه و سرما اگه بخواد بیاد خرمشهر و بوشهر رو هم میتونه برای حداقل ساعاتی برفی کنه چه برسه به سواحل جنوبی دریای خزر. این هفته آسمان ایران آفتابی و طی شب ها سرد و در مناطقی که بارش برف داشتند یخبندان خواهد بود تا ببینیم موج بعدی آیا توان مقابله با بلاکینگ بعد برف رو خواهد داشت یا نه.ممنون از نظر شما.

تاريخ : 1395/11/15

مسعود

- سلام و خسته نباشید فراوان
خدارو شکر پس برف خوبی میادش
پاسخ:سلام مسعود جان بله به امید خدا همینطوره.

تاريخ : 1395/11/12

فراز

- عرض سلام و خسته نباشید خدمت حضرتعالی، ضمن تشکرازبابت اطلاع رسانی شمادرموجهای برفی قبلی بااینکه بارها پیش بینی میشدمقداربارش برف درسطح استان اوجش دررشت باشدامابه کرات دیده شداین اتفاق چه ازنظرزمان شروع بارش وچه ازنظرمقداربارش برعکس بوده و شهرهای اطراف که درویش آگهی هابارش کمترپیش بینی شده بود با بارش بسیار خوبی روبروبودند،علیهذاباتوجه به اتفاقات و تجربیات گذشته خواهشمند است راهنمایی بفرمایید درموج پیش روایابازهم سهم کمترمربوط به شهررشت میباشد؟؟پیش بینی شماازمقداربارش برف درشهررشت تاچقدرمیباشد؟؟ونیز بازهم احتمال تضعیف ویاعامیانه پریدن موج ویابه العکس قدرتمندتروطول عمرموج میباشدیانه؟
سپاس ارضی و راهنمایی شما
پاسخ:سلام دوست عزیز ممنون از سوال به جای شما. با توجه به تاکید مدل های بارشی و دمایی و برآیند کلی آن ها به نظر میرسه راه فراری برای موج باقی نمیمونه و موج باید بارش های خوب برف رو در استان در پی داشته باشه اما شدت بارش ها بطور کلی در مرکز گیلانه و گستردگی موج به قدری هست که جابجایی بارش ناگزیره و کسی دقیقا نمیتونه بگه کجا پیک بارش برفه یعنی کدوم شهر . شاید رشت مخصوصا جنوبش شاید لاهیجان شاید فومن و شایدم یهو انزلی اما رشت و لاهیجان و شهرهای اطراف این دوشهر کانون شدت برف خواهند بود بطور کلی هم انزلی رکورد دار بارش استانه.موج هم دیگه تثبیت شده است و خواهد آمد انشاالله.

تاريخ : 1395/11/12

omid

- سلام اقا میلاد خسته نباشی.من لاهیجانیم ایا ممکن این برف مثه83 خطرناک باشه.؟
پاسخ:سلام امید جان. مثل 83 نه اما برف سنگین تری از 83 میتونه باشه چون وسعت بیشتری از گیلان رو در بر میگیره ولی 83 فقط مناطق محدودی برف داشتن. درسته متراژ برف به اندازه ی اون سال نیست اما پراکندگی بارش عالیه.

تاريخ : 1395/11/12

مجتبي

- سلام برشمادوست عزيز.ممنون از پست زيباتون.خداروشکر اتفاقاي خوب بلاخره دارن ميوفتن.اميدوارم روزهاي زيبايي داشته باشيم.فقط سوالم از شما اينه که شما پيک بارشاروانزلي ميدونيد تواين موج!ولي بيشتر دوستان هواشناس معتقدن که مرکز پيک بارشه!مثلا رشت واطرافش.البته انزلي هم حتما بارشاش سنگين خواد بود.به هرحال مهم اومدن موج بود.که داره مياد.طلسم بلاخره شکسته ميشه.با سپاس ازشما دوست عزيز وگرامي
پاسخ:سلام مجتبی جان. ما همچنان پیک بارش رو انزلی میدونیم دوستان دیگه هم همین رو گفتند اما پیک بارش برف مرکز گیلانه . منظور بنده مجموع کل بارش برف و بارانه که انزلی قطعا پیکه. خدارو شکر که بالاخره روزهای خوبی که قولش رو میدادیم رسید و به همه یاد آور شد زمستان هر وقت اراده کنه میتونه طوفان به پا کنه و بالاخره انرژی جو تو ایران آزاد شد دقیقا یک ماه بلاک بارشی همه رو خسته کرده بود اما از امروز به بعد شرایط خیلی بهتر میشه حاقل برای بارش. ممنون از شما دوست گرامی.

تاريخ : 1395/11/12

محمد

- سلام میلادجان ممنون ازپیشبینی خوبتون,به نظرت روزپنجشنبه وجمعه برای شرق مازندران شهرمانکا هم بارش برف داریم,اگه داریم بارش چجوریه,باتشکر
پاسخ:سلام آقا محمد درود بر شما. برف مازندران بخصوص شرق استان سبک خواهد بود و در خوشبینانه ترین حالت شاید تا 5 سانت اما در مناطق غربی استان ارتفاع برف میتونه تا 30 سانت در بعضی نقاط برسه و هرچه از غرب به شرق سواحل میریم از شدت بارش ها کاسته میشه اما خدارو شکر شما برف رو میبینید انشاالله که روی زمین هم بشینه.

تاريخ : 1395/11/12

BIJAN

- درود میلادجان..سپاس از پست فوریت...بنظرت میزان بارش برف از لحاظ ارتفاع در گیلان چقدر خواهد بود..میدونم سخته ولی در حد حدس و گمان..
پاسخ:سلام بیژن جان عزیز. لطف دارید شما به بنده همیشه. خدمت با سعادت شما عرض کنم برف در مناطق مرکزی ، جنوبی و تا حدی شرقی استان بین 20 الی 60 سانت و در مناطق غربی بین 15 الی 40 سانت بین شهرهای مختلف میتونه رخ بده که اوج بارش برف در جنوب رشت ، سنگر ، فومن ، کوچصفهان و تا حدی لاهیجان میتونه اتفاق بیوفته اما شدت حین بارش برف به طور حتم ازآن انزلی خواهد بود .

تاريخ : 1395/11/12

Farshid

- سلام آقا میلاد درسته که میگن رشت بیشترین بارش برف رو خواهد داشت ؟ من اما فکر میکنم بندر انزلی با توجه به اقلیمش اگه سرما همراهی کنه میتونه یرف خوبی داشته باشه
پاسخ:سلام فرشید جان. بله رشت و بطور کلی مرکز گیلان بارش شدید برف خواهند داشت اما برف انزلی هم شدیده چون انزلی پیک بارش استانه هرچه زودتر برفی شه برفش سنگین تره.

تاريخ : 1395/11/12

وحید

- سلام و خسته نباشید.
املش هم برف داره آخر هفته؟حداقل چند سانت؟
پاسخ:سلام دوست عزیز. بله املش هم بشدت برفی میشه پیش بینی ما بالای 15 سانته انشاالله.

تاريخ : 1395/11/11

Farshid

- سلام آقا میلاد گل میخواستم بدونم امروز دوشنبست الگوها همچنان خوب هستند یا که خیر ضعیف شدند؟ ممنون که هستید .
پاسخ:سلام فرشید جان. الگوها خدارو شکر برف رو تثبیت کردن به امید روزهای خوب در انتهای هفته.

تاريخ : 1395/11/11

درباره سايت

به مدرن ترین وبسایت هواشناسی ایران خوش آمدید از هم اکنون با ما همراه باشید و با نظرات خودتان با ما در ارتباط باشید

آمار سايت

  • کل مطالب : 88
  • کل نظرات : 404
  • افراد آنلاين : 1
  • تعداد اعضا : 60
  • بازديد امروز :926
  • بارديد ديروز : 1011
  • گوگل امروز : 93
  • گوگل ديروز : 101
  • بازديد هفته : 1937
  • بازديد ماه : 7452
  • بازديد سال : 26875
  • بازديد کلي : 944045
  • آرشيو

    نويسندگان

    لينک دوستان

    جستجو


    عضويت سريع

    نام کاربری
    رمز عبور
    تکرار رمز
    ایمیل
    کد تصویری
    W3C Standard Website. Valid HTML5 / CSS3 - v1.1
    Copyright © All Rights Reserved for guilanweather
    Design & Develope : saye design

    طراحي: سایه دیزاین تمامي حقوق قالب و مطالب براي گیلان متوئو محفوظ است.